חווית קניה מתחילה בעיצוב

בכל שנותיי כמעצבת יצא לי לעצב יותר מחנות אחת.
אני חושבת שהאתגר הכי גדול הוא להניע אנשים לפעולה בתוך החנות.
מצד אחד אני רוצה לתת להם נוחות מקסימאלית בחנות ומהצד השני להניע אותם למכירה.
עיצוב פנים מסחרי נכון ילווה רק במעצב המנוסה בתחום.

כמה נקודות חשובות בעיצוב חנות:

1. הכניסה לחנות – חלון הראווה

זו החוויה הראשונה שאנחנו מקבלים מהחנות ואם החוויה תהיה לא מעניינת,
אנחנו מאבדים את הלקוח – מכיוון שהוא איבד את הסיבה להיכנס פנימה.

2. בחירת גופי תאורה לחנות

בחירת הגופים כוונתי היא לבחירת סוג התאורה הנבחרת בחנות ולא דווקא לגופים עצמם שכמובן צריכים להיות פריט עיצובי בפני עצמו.
הכוונה היא שהתאורה בחנות צריכה להחמיא למוצרים שאנחנו מעוניינים למכור.
אם מדובר בחנות בגדים צריך לבחור תאורה שתחמיא לאדם ותגרום לו להתאהב בבגד הנלבש.
כניסת החנות וחלון הראווה צריכים להיות מוארים מאוד בכדי לגרום לאנשים העוברים ושווים להתעניין בחנות ע"י סוג התאורה אנחנו יכולים למשוך את תשומת הלב.

3.גודל החנות

בתכנון של חנויות קטנות אין מקום לטעויות.
בשל המקום והרצונות של בעל החנות להכניס המון אלמנטים
בקיצור ולעניין הכל זה עניין של למקסם את החלל לצרכים ולהבין שיש מגבלות מציאות שלא ניתן להתגבר עליהם.
הכל עניין של תכנון נכון!